Stor(ing)en

Info 
Door: Onbekend lid Moeilijkheidsgraad: 1/3
Views:5.913Reacties: 3(Bekijken)
  Log in om zelf te reageren
 Waardering:1/10 (1 stem)



Storingen, je hebt ze in verschillende maten op het internet. Storingen van hardware, helaas onvermijdelijk. En het gebeurt nog (te) vaak. Vandaar dat steeds meer hostingbedrijven overgaan op back-upservers die het onmiddelijk overnemen als de normale plat gaat.
Wat kan er nog meer storen. Vaak zijn het voor mensen die sites maken het bovenstaande.

Gister was het weer eens zover, ik wil naar mn site (hij is in ontwikkeling, enkelen hebben hem al gezien) en krijg een 404. "Jujujujuju (lees: godver de godver)", is het eerste dat ik denk. Voor de zekerhid controleren of de site bestaat. Vreemd, FTP-en en pingen lukt wel, wat nu weer? Na een hele lading mails naar de host, kreeg ik een antwoord. "De DNS-deamon was van slag geraakt. De downtime was onbekend". Ik was me weer eens lekker aan het storen. Maar ja, ik zit ook vast aan bindende contracten, zowel met mijn host als met mijn client.

Dus ik ga maar alle data van de server halen, en ook meteen de hele MySQL. Thuis weer een heel gedoe met nieuwe gebruiken en in bestanden IP's veranderen. Na dus ongfeveer een half uur kloten met een kolere verbinding (draadloos is ook (nog) niet alles!), draait de boel op mijn laptopje. Ik surf naar mn router, dat poort 80 anders wordt gerouterd. "De door U gezochte pagina kan niet gevonden worden".

Hoe kan dat nu weer! Weer naar binnen, en ik hobbel naar boven om mn router te checken. "Damn rook! Dat is alweer de tweede doorgebrande router deze maand!". Normaal brandden die dingen dus nooit door, maar hier thuis dus wel, vreemd. Ik ging dus maar meteen een nieuwe halen (andere routers hier zijn niet draadloos => staat weer voor niet alls op mn laptop). Kom je bij de winkel, _hebben ze ze niet meer op voorraad!_ . Dus na enorme frustraties ga ik maar weer naar huis. Draadrouter gepakt, met mn laptop weer binnen gaan zitten :(. Bloedheet, zelfs in je zwembroek. Snel de boel aansluiten en beginnen maar. De router had nog geen lease van de DHCP gekregen, dus dat allemaal ook nog ff instellen. Ik zet mijn IP zoals altijd op statisch (@home's DHCP wil soms gewoon geen lease geven) en probeer enkele websites. Doet dat stomme ding het weer niet! grrrrr, bellen met de helpdesk, 10 minuten in de wacht. Krijg je een bijdehande service-m,edewerker die nog eens alle instellingen wil doorlopen. Ik wil gewoon een 2e lijns iemand maar hij dus niet. *zucht*

Weer een kwartier verder heb ik eindelijk iemand aan de lijn: "Ja meneer ik kan uw router gewoon pingen hoor!". Ik loop naar beneden en ik trek de stekker uit de modem, ik vraag nog eens of hij wil pingen: "Het gaat nog steeds goed, het probleem ligt waarschijnlijk aan uw kant." "Meneer, ik heb net de stekker eruit getrokken" "[[stilte]]" "IP-diefstal dus, kunt U mij een ander IP geven tot ik mijn normale weer terug heb?".

Gedoe gedoe gedoe, Eindelijk kan ik internet op, ik test enkele websites. Mijn eigen site is daar een van. Wat denk je dat er is? Hij doet het weer. In de tussentijd zat ik mezelf dus enorm kwaad te maken. Terwijl ik steeds laaiender werd, kreeg ik een E-mailtje van mijn host. "De downtime is inmiddels verholpen. De totale tijd dat uw site onbereikbaar was heeft ongeveer een kwartier geduurd." Het leven is oneerlijk.

Kortom, zolang op het internet mindere hardware aanwezig blijft, blijven mensen, die van Internet afhankelijk zijn, zich ergeren.

3 reacties
SpinviS Geplaatst op 04-08-2004 om 22:36
 

Regular
Bij telenet ooit eens een dikke week zonder internet gezeten... 3 keer langsgekomen, 3 keer nieuwe modem geplaatst, alle lijnen nagekeken, hele straat nagekeken... niks... vierde keer kwam het SWAT team (geloof het of niet, maar dat heet echt zo), zij zeiden: "laat ons eerst eens beginnen met een nieuwe modem te steken"... resultaat: internetverbinding met een ping van gemiddeld 6 ms... frustratie...

voor die helpdesk: de truc is eerst even met die mannen te babbelen en ze te vertellen dat je een of andere computerstudie hebt gedaan of doet en wanneer ze dan die belachelijke dingen willen checken zeggen dat het allemaal klopt (maar wees daar dan ook zeker van)...
Snessiram Geplaatst op 31-07-2004 om 14:22
 

Moderator
Man, Tiscali is pas een ramp, die scoren als helpdesk het laagst! (zie uitslagen test aankoop en persoonlijke ondervindingen, eer je met tiscali op het net zit (bij nieuw abbonnement bedoel ik)...)
Onbekend lid Geplaatst op 30-07-2004 om 19:38
 

Spammer
Er bestaan veel grappige verhalen over incompetente Helpdesk medewerkers, maar deze is ook wel een leuke :wink:

Zelf heb ik nog geen last gehad van hardware die het laat afweten of hosts die op hol slaan, maar vroeger of later zal iedereen dit wel eens meemaken...

Kris, loopt jouw host nog goed? :wink:

Pagina 1 

Om te reageren moet je ingelogd zijn.
Nog niet geregistreerd? Doe dat dan nu!


Terug naar gewone pagina

Websitemaken wordt gehost door Nucleus.be, uw Hosting Solution Builder